Saturday, May 5, 2012

Samsung Galaxy SIII

semua orang sudah ketahui yang Samsung Galaxy SIII telah dilancarkan di London baru-baru ini.. jadi, apa pendapat kalian tentang handphone terbaru ini? bagi kawe, boleh tahan jugak dengan design terbaru ini.. kejayaan Samsung Galaxy SII telah membuatkan Samsung kini telah diminati ramai termasuk kawe.. 


tapi untuk pasaran Malaysia rasanya berkemungkinan pada bulan Jun ini.. pepapun sama-sama kita tunggu bila ianya akan berada di pasaran Malaysia.. semasa di lancarkan di London, harga tidak pula diberitahu.. jadi kemungkinan harga mesti RM2k++ kot.. 

berskrinkan 4.8 HD Super AMOLED pastinya memberikan kejituan yang memuaskan.. SIII juga dikuasakan dengan Android 4.0 ( Ice Cream Sandwich)..

Pasal kamera lak, difahamkan kamera utama hanyalah 8 megapixel iaitu sama dengan SII.. disini kita dapat lihat tiada peningkatan dari segi  megapixel... manakala kamera kedua pula ialah 1.9 megapixel iaitu lebih rendah sedikit berbanding SII yang bermegapixel 2.0.. apa komen anda?

Pasal pemprosesan pula, Samsung menggunakan pemprosesan yang terbaru iaitu pemprosesan empat teras Exynos 1.4GHz Cortex-A9. tidak pasti mutu persembahan pemprosesan terbaru ini.. nanti bila kawe dah beli nanti, kawe akan bagi feedback.. haha.. banyaklah nak belinya..

ok, kalau mahu lebih terperinci anda bolehlah ke laman web berikut yang setiasa menjadi rujukan kawe yaitu Gsmarena dan juga mobile88.

ok, sampai sini saja coretan kawe.. assalamualaikum.. semoga terhibur dan mendapat sedikit ilmu...

rujukan: Malayandroid

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang