Friday, June 17, 2011

KL GANGSTER


Siapa yang rasa dirinya gedebe ataupun gangster. Kalau anda terdiri daripada golongan tersebut, maka anda sememangnya dan sepatutnya menonton KL GANGSTER.

Ternyata buah tangan terbaru daripada anak Datuk Yusof Haslam, Shamsul Yusof menjadi giler dan telah mencipta sejarah. yelah, hari pertama sudah dapat 1.5 juta mengatasi filem Kongsi yang hebat sangat tuu, haha. banyak masyuklah itu abam Shamsul. dan terbaru dalam masa 4 hari sudah mencecah 6.2 juta. Dia memang patut berasa bangga dengan pencapaian ini kerana dia buat cerita bukan untuk syok sendiri atau sekadar nak mengaut keuntungan sahaja. WELLDONE!

petikan daripada facebook Shamsul.
“Siapa kata filem kita tidak mampu pergi jauh? Kutipan hari keempat KL Gangster sudah mencecah RM6.2 juta. Terima kasih buat semua ! Jutaan syukur. Kejayaan ini untuk semua penggiat seni tempatan. Dan untuk semua rakyat Malaysia, Brunei dan Singapura. “Saya sayangkan anda semua!! Anda semua adalah inspirasi saya. “Ini bukti rakyat kita dahagakan karya anak-anak tempatan dan mampu memberi sokongan 100 peratus pada industri. Dengan penuh  rasa rendah diri, aku bersyukur dan berterima kasih pada tuhan dan kalian. Alhamdulillah."
Pada pemerhatian kawe, Shamsul nih jenis yang suka buat kerja bersungguh-sungguh dan berani mencuba mende-mende baru. Tahniah bro, you make me proud! teruskan berkarya dengan karya yang berkualiti tinggi. One day, Shamsul akan menjadi pengarah yang berkaliber. percayalah kawe royak nih.

bagi yang nak tahu senarai penuh filem cereka tahun 2011, sila layari laman web Finas.

dialog yang cambest dalam filem nih.
Lu kasi gua mati dulu la baru gua diam
Hidup Dan Mati Bukan Di Tangan Lu La Sial  
Wa bukan takut MATI tapi Wa taknak MATi
Sekarang tak kira lu Abang Long ka, lu Ayahanda ka, ini KL gua pegang
Jangan sampai gua kerat lu 18, baru lu taw erti penyesalan" 
Itu Belum abg long dil,kalau abg long dil dah arwah die tu
Ehh siaal laah~ puiih!
Lawan Aku Bukan 2 Orang , Tapi 2 Lori

kredit to Ujang    

ado dialog yang kelakar habis dan ado yang macam stylo habis.
so pada yang belum tengok, seharusnya tengok filem yang berkualiti ini. dan bagi kawe, rasa tak puas tengok skali filem nih. mau tengok lagi, tiada penyesalan. 

ni dia ABANG LONG DIL yang menceriakan suasana, haha. terbaeklah!
 

2 comments:

  1. ade semacam rase xpuas tgok felem nih...best 2 mmg la...tp semacam jer..aron ajis tu kalu cakap care genster skit mcm nk nangis da..tp overall felem action melayu terbaik aku pernah tgok...tahniah shamsul...

    ReplyDelete
  2. dio ckp cam nak nangis sbb dio dh insaf boh. msti lah tiap kali dio ckp dio tringat pbuatan jhat dio dlu, sbb tu cam nangis. itulah aku raso. wpun cite nih best tp lum perfect spnhnya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang