Sunday, August 1, 2010

Kekalahan Man. United keatas kelab lamo Javier Hernandez, Chivas Guadalajara

Manchester United kalah pada aksi pra musim melawan Chivas Guadalajara iaitu merupakan kelab lama Javier Hernandez. Ini merupakan kekalahan kedua Manchester United dalam siri jelajah pra musim Amerika Utara. Sebelum ni Manchester United kalah 1-2 kepada Kansas City tetapi bangkit mengalahkan MLS-All Star dengan jaringan 5-2. iSalah satu jaringan dihasilkan oleh pemain muda dari Mexico iaitu Javier Hernandez. Pembelian bijak Manchester United keatas pemain ini telah menjimatkan berjuta-juta ringgit kerana harganya selepas Piala Dunia 2010 naik mendedak kerana prestasinya ketika beraksi di pentas antarabangsa..


Chicharito dengan jersi Chivas pada separuh masa pertama dan tukar jersi pada separuh masa kedua dengan jersi kelab barunya iaitu Manchester United..

Pada aksi menentang kelab lama Javier Hernandez, dia telah meyumbat gol pertama untuk kelab nya itu.. Pada separuh masa kedua, dio meyarung jersi Manchester United tetapi gagal membantu kelab baru nya itu.. Pemain yang baru dibeli oleh Alex Ferguson iaitu Chris Smalling daripada Fulham telah menyumbat gol pertamo buat kelab barunya itu.. Gol kedua lak dijaringkan oleh pemain Portugal iaitu Nani..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang